Laisa koera mõtisklused ihaldatud kondist!

Hakkan aru saama võimalusest, et olen liiga laisk olnud. Pikutan ja lamasklen ja räägin, et aega on vähe! Ikka ja jälle tuleb endale meelde tuletada, et peab elama päevas! Ja mitte lihtsalt eksisteerima, vaid ikka elama. Oma ajaga midagi kasulikku tegema. Ja kui te siinkohal mõtlete, et ma ju teen iga päev midagi kasulikku -“Käin tööl”, siis arvan, et peate ka teie oma prioriteedid üle vaatama. Tööl käimine ei ole mitte eesmärk, vaid pigem üksnes hädavajalik abinõu ja kui oleks võimalik tuleks seda vähendada miinimumini. Või vähemalt selle tähtsust tuleks vähendada. (Välja arvata need vähesed inimesed, kes tegelikult teevadki seda, mida nad tahavad. Nad teevad seda selle tõttu, et see neile meeldib ja saavad juhuslikult selle eest ka raha.) Et kuhu ma siis jõuda tahan?

Eile lugesin artiklit, milles oli toodud viis asja, mida surijad väidetavalt kõige enam kahetsevad. Ja need ei olnud sugugi arutud kahetused. Liiga palju aega kulutatud tööle, liiga vähe iseendale ja oma lähedastele! Kuid kõik saavad ju aru, et sellest nõiaringist pääsemine ei ole lihtne ülesanne. Viimasel ajal olen üha kindlam, et elame endiselt veel orjastatud ühiskonnas. Oleme orjad ja meie kubjasteks on ühiskondlikud normid ja meie enda allasurutud loomus, mis ütleb meile, et nii on õige!

Fakt on ka see, et muuta saame seda ainult meie ise. Esiteks on vajalik teadmine -“Nii ma oma elu ei taha elada ja on ainult minu võimuses seda õigele teele juhtida”. Teiseks on palju keerulisem küsimus-kuidas?

Kui meil ei ole võimalust kohe homme oma elu kardinaalselt muuta, on meil siiski võimalus võtta ette samme paremuse poole. Kahjuks ei tea ma valemit, mille abil orjusest vabaneda. Aga üritan seda jätkuvalt välja mõelda. Ja alustan sellega, et lõpetan elamise nädalavahetuse nimel. Kuidagi peab olema võimalik viia päevas korda asju, mis on üksnes minu enda jaoks-miski, mida ma tahan teha lihtsalt sellepärast, et tahan. Kui ma suudaks iga päeva potensiaali tajuda ja hinnata oleks minu käes tohutu hulk aega, mida ma enne ei ole märganud. Ja ma tean, et kogu see jutt on teoreeriline ja teooria on ikka kergem kui praktika. Aga see on meie ainus lahendus…

-mammu-

Lisa kommentaar

